فناوری PLC و ترانسمیتر فشار

  • Post published:نوامبر 27, 2022

ویژگی‌های یک PLC

چند چیز PLC را از یک کامپیوتر معمولی متمایز می کند. پیکربندی گسترده I/O (ورودی/خروجی)، ویژگی هایی مانند محافظت در برابر گرما، گرد و غبار و سرما. در نهایت، هزینه پایین آنها در مقایسه با یک سیستم میکروکنترلر. این همان چیزی است که آنها را از سیستم های کامپیوتری معمولی متمایز می کند.

یک PLC ویژگی های پیشرفته ای دارد که عبارتند از:

  • اینترنت اشیا (IoT)
  • کنترل‌کننده‌های قابل برنامه‌ریزی Industry 4.0 برای ارسال داده‌ها از طریق مرورگر وب
  • اتصال به پایگاه‌های داده از طریق SQL
  • ارسال داده‌ها به ابر از طریق MQTT

PLC ها که در سال 1968 اختراع شدند و از آن زمان تاکنون نقش عمده ای در عملیات تولید ایفا کرده اند.PLC  ها برای بسیاری از شرکت ها برای افزایش کارایی، اتوماسیون و فروش بدون رقابت به یک ضرورت تبدیل شده اند. در آینده نیز PLC ها همچنان نقش مهمی در فرآیند تولید خواهند داشت.

راه اندازی PLC

چهار ویژگی اصلی برای راه اندازی PLC وجود دارد:

  1. یک اسکن ورودی وضعیت همه دستگاه های ورودی متصل را تشخیص می دهد.
  2. سپس اسکن برنامه می تواند اهداف عملیاتی تنظیم شده توسط کنترل کننده PLC را آغاز کند.
  3. سپس یک اسکن خروجی می تواند هر دستگاه خروجی را برنامه ریزی کند.
  4. تعمیر و نگهداری مداوم از طریق پایانه های برنامه نویسی مختلف و تشخیص، عملکرد بهینه PLC را حفظ می کند.

با ارائه چنین تطبیق پذیری، انعطاف پذیری و کارایی برای تولید و سایر اشکال تولید و عملیات، ادغام یک سیستم کنترل PLC برای مشاغل بسیار سودمند است.

فناوری PLC و ترانسمیتر فشار

3 فناوری اصلی ترانسمیتر فشار که آن را محبوب کرد

ترانسمیتر فشار که معمولاً به آنها مبدل فشار نیز گفته می شود، وسایلی هستند که برای تبدیل فشار به سیگنال الکتریکی استفاده می شوند. سپس می توان از این سیگنال ترانسمیتر فشار برای هدایت مدارهای بیشتر استفاده کرد.

در طول سال ها، ترانسمیتر فشارها شاهد پیشرفت ها و پیشرفت های تکنولوژیکی زیادی بوده اند. امروزه انواع مختلفی از ترانسمیتر فشار مورد استفاده قرار می گیرند و هر نوع دارای مجموعه ای از خواص و ویژگی های خاص خود است. ترانسمیتر فشار، این دستگاه های کنترل فرآیند در چند سال گذشته بر بازار تسلط داشته اند و انتظار می رود با توجه به روندهای جدید در فناوری ترانسمیتر فشار، سلطه خود را در سال های آینده ادامه دهند.

فن‌آوری‌های کلیدی ترانسمیتر فشار چیست؟

انواع ترانسمیتر فشار سال هاست که برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، 3 روند تکنولوژیکی زیر این دستگاه ها از دلایل عمده محبوبیت روزافزون آنها هستند.

ترانسمیترهای فشار بی سیم

این یکی از روندهای اصلی در فناوری ترانسمیتر فشار است. همانطور که از نام آنها پیداست، ترانسمیتر فشار بی سیم از سیم استفاده نمی کنند. این به شما امکان می دهد این ترانسمیتر فشار را در مکان های صعب العبور نصب کنید. از آنجایی که هزینه سیم‌کشی حذف می‌شود، این ترانسمیتر فشار را می‌توان با هزینه نصب کمتری نسبت به سایرین نصب کرد.

    این فرستنده ها در طیف وسیعی از کاربردها کاربرد دارند که عبارتند از:

  • مانیتورینگ پمپ
  • نظارت بر سطح مخزن آب
  • نظارت بر فاضلاب
  • مانیتورینگ سیستم های هیدرولیک
  • نظارت بر نشتی

دو فناوری دیگر ترانسمیتر فشار چند متغیره و ترانسمیتر فشار یکپارچه هستند.

مزیت چیلر آبی

سه نوع اصلی چیلر مورد استفاده امروزه چیلرهای هوا خنک، چیلرهای آب خنک و چیلرهای جذبی هستند. سرمایش فرآیندی که با استفاده از چیلرهای صنعتی آب خنک انجام می شود، بدون صدا است. این یکی دیگر از مزایای اصلی استفاده از چیلرهای آبی است.

آنها دارای اجزای دینامیکی کمی هستند و به همین دلیل، صداهای ناخواسته را در یک محیط صنعتی تولید نمی کنند. این امکان استفاده از آنها را تقریباً در هر محیطی با انطباق خوب با مقررات سطح نویز صنعتی فراهم می کند.