رگولاتور اتوماتیک ولتاژ (AVR) در دیزل ژنراتور

  • Post published:نوامبر 27, 2022

یک تنظیم کننده ولتاژ خودکار، که بیشتر به عنوان AVR شناخته می شود، اساساً یک دستگاه الکترونیکی حالت جامد است که در دیزل ژنراتور استفاده می شود. AVR برای تسهیل نگهداری خودکار ولتاژ ترمینال خروجی ژنراتور در یک مقدار از پیش تعیین شده طراحی شده است، به خصوص زمانی که تغییری در بار دیزل ژنراتور وجود دارد یا دمای عملیاتی ژنراتور تغییر می کند. به زبان ساده، می توان گفت AVR بخشی جدایی ناپذیر از سیستم تحریک دینام است.

آیا می دانستید این سازنده دیزل ژنراتور نیست که تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک را ارائه می دهد، بلکه سازنده دینام است! پس از همه، AVR اساسا بخشی از دینام AC است. در اینجا، مدل AVR عرضه شده با دینام تا حد زیادی به نوع و همچنین لوازم جانبی نصب شده روی دینام بستگی دارد.

قرار دادن AVR در یک دیزل ژنراتور

به طور کلی، تنظیم کننده های ولتاژ اتوماتیک را می توان در هر یک از مکان های ذکر شده زیر یافت:

  • در جعبه کنترل اصلی دیزل ژنراتور
  • در جعبه ترمینال دینام
  • زیر پوشش عقب دینام (معمولاً در مورد ژنراتورهای کوچک قابل حمل)

AVR دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟

یک AVR در درجه اول با کنترل ولتاژ خروجی دیزل ژنراتور عمل می کند. این کار را ابتدا با سنجش ولتاژ از پایانه‌های دیزل ژنراتور انجام می‌دهد و سپس آن را با مقدار مرجع پایدار از پیش تعیین‌شده مقایسه می‌کند تا سیگنال خطا را در صورت وجود بررسی کند. در صورت عدم تطابق بین این دو، ACR جریان میدان را با افزایش یا کاهش جریان جریان به یک استاتور تحریک کننده تنظیم می کند. این به نوبه خود ولتاژ کمتر یا بالاتر را به ترتیب در پایانه های استاتور اصلی تضمین می کند.

همانطور که ممکن است تا کنون متوجه شده باشید، AVR به عنوان یک دستگاه تنظیم کار می کند که تضمین می کند ولتاژ خروجی دیزل ژنراتور در محدوده از پیش تعریف شده باقی می ماند. در نتیجه، اطمینان حاصل می کند که ولتاژ دیزل ژنراتور هرگز به اندازه ای کاهش نمی یابد که منجر به خرابی تجهیزات الکتریکی یا دستگاه های الکتریکی متصل شده شود. همچنین به نجات ژنراتور از شارژ ناکافی باتری کمک می کند.

تنظیم خروجی دیزل ژنراتور زمانی ضروری می شود که سرعت ژنراتور تغییر کند – این تا حد زیادی زمانی اتفاق می افتد که سرعت موتور دیزل ژنراتور تغییر می کند، در نتیجه نسبت انتقال ژنراتور به موتور ثابت می شود. یک ولتاژ پایدار در این مدت عملکرد ایمن هر دو را تضمین می کند – تجهیزات الکتریکی که برق به آنها عرضه می شود و همچنین باتری دیزل ژنراتور.

دیزلژنراتر قابل حمل

انواع رگولاتور اتوماتیک ولتاژ

بر اساس اصل کار و کاربرد، AVR ها را می توان تا حد زیادی به انواع زیر طبقه بندی کرد

نوع تماس تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک

در این نوع AVR فرکانس ارتعاش تماس رگولاتور نسبتاً آهسته است و در نتیجه دقت تنظیم ولتاژ کمتر می شود. به همین دلیل و به دلیل طول عمر نسبتاً کوتاه آن است که Contact AVR دیگر در دیزل ژنراتورها استفاده نمی شود.

تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک ترانزیستور

ترانزیستور AVR در نتیجه توسعه فناوری نیمه هادی توسعه داده شد. این نوع رگولاتور با فرکانس سوئیچینگ بالای تریود، دقت تنظیم بالا، قابلیت اطمینان بالا و تداخل رادیویی نسبتا کم مشخص می شود.

تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک آی سی

رگولاتور IC که به نام رگولاتور مدار مجتمع نیز شناخته می شود، تمام مزایای رگولات