تجهیزات استخری و روفتاب پکیج

  • Post published:اکتبر 25, 2022

فیلتر شنی

از بین انواع دیگر فیلترها (به عنوان مثال کارتریج، خاک دیاتومه [DE])، فیلترهای شنی با حداقل میزان نگهداری کارآمد هستند، اما مانند تمام تجهیزات، ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد.

عملکرد فیلتر شنی مشخص است. پمپ آب را از استخر می کشد و به فیلتر شنی فشار می دهد. آب از طریق شیر وارد می‌شود، از طریق دیفیوزر و سپس از طریق بستر شنی عبور می‌کند. با عبور آب از ماسه، زباله‌ها بین ذرات شن گیر می‌کنند. سپس آب تصفیه شده وارد مجموعه جانبی فیلتر در پایین فیلتر می‌شود، از لوله پایه عبور می‌کند و از فیلتر خارج می‌شود تا به استخر بازگردد.

موارد مهم فیلتر شنی

علائم هشدار دهنده رایج مشکلات احتمالی فیلتر شنی عبارتند از: نیاز به شستشوی معکوس مکرر، بازگشت شن و ماسه به استخر، فشار کم یا زیاد فیلتر شنی و نشت آب در سر صفحه از طریق خط شستشوی معکوس. با این حال، رایج ترین مشکل، عدم نگهداری مناسب است. اغلب این نتیجه نادیده گرفتن تمیز کردن شیمیایی سالانه شن و ماسه است، یا ممکن است به این دلیل تعویض نکردن شن و ماسه است.

جایگزینی شن و ماسه فیلتر شنی

تعویض شن و ماسه در فیلتر شنی باید هر شش تا هفت سال یکبار انجام شود. آنچه در این موارد حتی بیشتر نگران کننده است، این است که وقتی مشکلی وجود دارد، معمولاً نیاز به تعویض کامل سیستم فیلتر دارد. شن و ماسه زمانی که نو باشد و ذرات دارای لبه های مسیر باشند در جمع آوری زباله کارآمدتر است.

با گذشت زمان با عبور آب از شن فیلتر شنی، لبه‌ها به آرامی شروع به ساییدگی می‌کنند و دانه های شن گرد می‌شوند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، فیلتر شنی به زباله های ریز اجازه عبور از شن و ماسه را می‌دهند که منجر به کدر شدن آب می‌شود.

بوستر پمپ

بوستر پمپ در اصل یک پمپ است که دارای یک سوئیچ فشار و یک مخزن انبساط است. بدون لوازم جانبی مربوطه، بوستر پمپ هنگام نیاز به آب روشن یا خاموش نمی‌شود، اما به طور مداوم کار می‌کند. با تجهیز آن به سوئیچ فشار، پمپ به یک بوستر پمپ تقویت‌کننده اما بدون مخزن فشار تبدیل می شود. مزایا و معایب هر نوع نصب در زیر مشخص شده است.

بوستر پمپ با تانک یا مخزن فشار

  • + با پر شدن مخزن، پمپ به طور خودکار متوقف می‌شود
  • + بوستر پمپ به طور خودکار شروع به پر کردن سطح آب می‌کند
  • – فضای بیشتری را اشغال می‌کند

بوستر پمپ بدون تانک

  • + به دلیل نداشتن مخزن کوچکتر است و بنابراین برای فضاهای بسیار کوچک مناسب‌تر است
  • – همیشه هنگام استفاده از آب باید اجرا شود که در نتیجه صدا و مصرف انرژی بیشتر می‌شود

روفتاب پکیج

روفتاب پکیج، همچنین به عنوان واحد پشت بام یا RTU شناخته می‌شود، نوعی از سیستم تجهیزات تهویه مطبوع است که شامل تمام اجزای مورد نیاز برای تامین گرمایش و تهویه مطبوع در یک واحد است. این تجهیزات روی سقف نصب می‌شود که معمولاً در ساختمان های تجاری، به ویژه املاک و ساختمان صنعتی یافت می‌شود.

اجزای یک روفتاب پکیج چیست؟

یک روفتاب پکیج معمولاً یک واحد بسته بندی شده نامیده می‌شود زیرا شامل تمام اجزای یک واحد سنتی است، اما خدمات سرمایش و گرمایش را در یک واحد متراکم ارائه می‌دهد. این ظرف فلزی بزرگ معمولاً حاوی:

  • کویل اواپراتور تهویه مطبوع برای جذب گرما
  • کویل کندانسور تهویه مطبوع برای آزاد کردن گرما
  • یک کمپرسور تهویه مطبوع برای گردش مبرد
  • ورودی برای هوای بیرون برای بهبود تهویه
  • یک فن برای دمیدن هوای گرم و خنک از طریق مجاری
  • یک منبع گرما

یک روفتاب پکیج چه تفاوتی با سایر سیستم های HVAC دارد؟

یک روفتاب پکیج ، تمام گرمایش و سرمایش مورد نیاز فضای شما را فراهم می‌کند تا اطمینان حاصل شود که راحتی و کیفیت هوای داخل در سطوح بهینه است و نیازی به نصب گرمایش و تهویه مطبوع جداگانه را از بین می‌برد. هوای تنظیم شده از طریق کانال‌ها به مناطق مختلف ساختمان می‌رسد.

انواع دیگر سیستم‌های تهویه مطبوع برای عملکرد موفقیت آمیز به اجزای جداگانه نیاز دارند. به عنوان مثال، کندانسور سیستم اسپلیت هوا خنک معمولاً در خارج قرار دارد، در حالی که اواپراتور و فن در داخل قرار می‌گیرند. شما همچنین به یک کوره یا دیگ جداگانه برای گرم کردن نیاز دارید. مونتاژ تمام قطعات در یک واحد روفتاب پکیج به معنی عملکرد بهتر، مصرف انرژی کمتر و هزینه‌های برق کمتر است.