انواع روش های برگزاری آزمون TOEFL

  • Post published:دسامبر 23, 2022

آزمون تافل اینترنتی در ایران

امتحان بین المللی تافل در ایران به دو شکل از متقاضیان دریافت می شود که هر کسی می تواند بر اساس سلیقه و یا شرایط خود یکی از این روش ها را انتخاب کند و در امتحان شرکت نماید. آزمون تافل اینترنتی در ایران یکی از شیوه های برگزاری این امتحان است که به صورت انلاین انجام می شود و آن را TOEFL IBT  می نامند که برگزاری آن بسیار آسان است و از راه دور می توان در آن شرکت کرد زیرا نیازی به مراجعه حضوری در مرکز خاصی نخواهد بود.

آزمون تافل حضوری یا کاغذی

روش دیگر برای شرکت در آزمون TOEFL روش حضوری و یا کاغذی است که به نام PBT TOEFL شناخته می شود؛ در این روش متقاضیان باید در مرکز مورد تایید سازمان سنجش که در آن ثبت نام کرده اند، حضور پیدا کنند و امتحان خود را انجام دهند؛ این روش برگزاری امتحان تافل معمولا در مواقعی به کار می رود که دسترسی به اینترنت وجود ندارد و یا شرایط برگزاری آزمون اینترنتی مهیا نیست.

برای برگزاری آزمون حضوری TOEFL به قلم و کاغذ نیاز است و تقریبا به مدت زمانی در حدود 4 ساعت زمان نیاز است تا بتوان این آزمون را به پایان رساند و تمامی مراحل آن را طی کرد؛ لازم به  توضیح است که این آزمون در هر چهار مهارت مهم زبان انگلیسی یعنی مهارت های: گفتاری، شنیداری، خواندنی و نوشتنی انجام می شود.

علل نیاز به آزمون تافل در ایران

اصلی ترین مسائلی که باعث می شوند تا همطونان عزیز ما در ایران به کسب رتبه قبولی در آزمون TOEFL نیاز داشته باشند، مواردی از قبیل زیر در نظر گرفته می شوند:

دریافت پذیرش تحصیلی:

اصلی ترین دلیلی که باعث می شود تا هموطنان عزیز ما برای شرکت در این امتحان اقدام کنند، دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های مختلف سراسر جهان است؛ زیرا برای دریافت پذیرش تحصیلی و آغاز مهاجرت تحصیلی به اغلب دانشگاه های جهان لازم است تا اشخاص مورد نظر این مدرک را داشته باشند تا اجازه شروع تحصیل در دانشگاه مد نظر را دریافت کنند؛ در غیر این صورت دانشگاه به انها اجازه ادامه تحصیل را نمی دهد و این مساله به میزان زیادی نشان دهنده اهمیت امتحان TOEFL و قبولی در آن است.

البته لازم به ذکر است که برای دانشگاه های همه کشورها نیازی به این مدرک نخواهید داشت و این موضوع به کشوری که قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در آن را دارید، وابسته است.

دریافت پذیرش کاری:

دلیل دیگری که باید بر اساس نمره قبولی در آزمون تافل به دست آید و مدرک آن در اختیار باشد، دریافت پذیرش کاری از سوی کشورهای مختلف جهان است؛ کسانی که بخواهند دعوت نامه کاری از سوی کشورهای مختلف جهان نظیر: انگلیس و یا کانادا دریافت کنند، باید حتما این مدرک را در اختیار داشته باشند تا امکان همکاری با شرکت مورد نظر برایشان وجود داشته باشد. در این خصوص نیز باید اشاره کنیم که برای دریافت پذیرش کاری تنها شخصی که قصد دریافت اقامت کاری را دارد باید مدرک تافل را داشته باشد و همراهان او نیازی به شرکت در این ازمون نخواهد داشت؛

این دو عامل اصلی ترین دلایل نیاز به شرکت در آزمون تافل ایران است اما علاوه بر آن بسیاری از افراد فقط برای محک زدن خود در این آزمون شرکت می کنند تا سطح زبان انگلیسی را در خود بسنجند و یا مدرک آن را به رزومه خود بیفزایند.

کلام پایانی:

آزمون تافل در ایران با توجه به افزایش مهاجرت به کشورهای خارجی، اهمیت بیشتری در مقایسه با زمان های گذشته پیدا کرده است و عده بیشتری از مردم ما جویای دریافت اطلاعات در این زمینه و شرکت در این امتحان هستند؛ برای اینکه بتوانید این امتحان سخت و بسیار حساس را با نمره قابل قبول پاس کنید و مدرک آن را به دست آورید، قادر به  استفاده از خدمات آموزشی موسسه های مختلف در تهران مانند: آموزشگاه زبان سخن برتر هستید تا مهارت های مورد نیاز برای این امتحان به شما آموزش داده شود و در رابطه با نحوه برگزاری آن آمادگی لازم را به دست آورید.