پالایشگاه نفت چگونه کار می کند؟

  • Post published:سپتامبر 30, 2022

مجتمع های صنعتی با لوله کشی گسترده، مانند این در عربستان سعودی. از بسیاری جهات، پالایشگاه‌های نفت بیشتر از همین فناوری استفاده می‌کنند و می‌توان آنها را به عنوان انواع کارخانه‌های شیمیایی در نظر گرفت. پالایشگاه های نفت، تاسیسات صنعتی متشکل از شبکه پیچیده ای از لوله ها، مخازن و سایر دستگاه ها هستند. این تاسیسات برای تبدیل نفت خام به محصولات مفیدی که می تواند برای حمل و نقل و تولید برق مورد استفاده قرار گیرد، توسعه یافته است. آنها معمولاً شامل چندین واحد هستند که با یکدیگر در یک خط فرآیند کاملاً تعریف شده برای تبدیل نفت خام به فرآورده های نفتی مختلف کار می کنند.
پالایشگاه نفت یا پالایشگاه نفت یک کارخانه فرآیند صنعتی است که در آن نفت (نفت خام) به محصولات مفیدی مانند بنزین (بنزین)، سوخت دیزل، پایه آسفالت، روغن‌های کوره، نفت کوره، نفت سفید، گاز مایع و نفت تبدیل و تصفیه می‌شود. نفتا پالایشگاه نفت خام یک کارخانه فرآیند صنعتی است که در آن نفت خام تبدیل و به محصولات مفیدی مانند بنزین (بنزین)، سوخت دیزل، پایه آسفالت، روغن‌های کوره، نفت کوره، نفت سفید، گاز مایع و نفتای نفتی تبدیل می‌شود. پالایشگاه نفت بزرگترین صنعت جهان است. این فرآیند پیچیده و بسیار سازمان یافته پالایش، نفت خام را به محصولات مفیدی مانند بنزین (بنزین)، سوخت دیزل، پایه آسفالت، روغن‌های کوره، روغن گرمایشی، نفت سفید، گاز مایع و نفتای نفتی تبدیل می‌کند.
پالایشگاه‌های نفت فرآیندهای مهندسی شیمی، ستون‌های تقطیر و سایر واحدهایی هستند که برای جداسازی نفت خام به بخش‌های مختلف مانند نفت گاز سبک، متوسط ​​و سنگین استفاده می‌شوند. پالایشگاه نفت یا پالایشگاه نفت یک کارخانه فرآیند صنعتی است که در آن نفت خام تبدیل و به محصولات مفید تصفیه می شود. پالایشگاه‌های نفت مجتمع‌های صنعتی بزرگ و گسترده‌ای هستند که لوله‌های لوله‌کشی گسترده‌ای در سراسر آن جریان دارند و جریان‌هایی از سیالات را بین واحدهای بزرگ پردازش شیمیایی مانند ستون‌های تقطیر حمل می‌کنند. از بسیاری جهات می توان آنها را انواعی از گیاهان شیمیایی در نظر گرفت. پالایشگاه نفت که پالایشگاه نفت یا کارخانه کراکینگ نیز نامیده می شود، یک مجتمع صنعتی است که در آن نفت خام به صورت فیزیکی فرآوری شده و به چندین ترکیب مختلف تبدیل می شود. پالایشگاه‌های نفت معمولاً مجتمع‌های صنعتی بزرگ و گسترده‌ای هستند که لوله‌های گسترده‌ای در سراسر آن جریان دارند و جریان‌هایی از سیالات را بین واحدهای بزرگ پردازش شیمیایی مانند ستون‌های تقطیر حمل می‌کنند.
پالایشگاه نفت که به آن پالایشگاه نفت یا پالایشگاه نفت و برج تقطیر رسمی نیز گفته می‌شود، یک کارخانه فرآیند صنعتی است که در آن نفت خام به محصولات مفیدی مانند بنزین (بنزین)، سوخت دیزل، پایه آسفالت و سایر محصولات تبدیل می‌شود. پالایشگاه های نفت بزرگ ساختمان های سبز و خاکستری بزرگی هستند که در اطراف حومه شهر پراکنده شده اند. فرآیند پالایش پیچیده است و شامل مراحل بسیاری است. محصولات درجه سوخت مانند بنزین (بنزین)، گازوئیل و سوخت جت قبل از انجام یک سری فرآیندها که ترکیب و خلوص آنها را تغییر می دهد، از مخازن ذخیره پمپ می شوند. ساده ترین فرآیند – تقطیر – شامل جوشاندن نفت خام در یک ظرف برای حذف گازهای ناخواسته و جدا کردن آن به اجزای مختلف است که می تواند برای اهداف مختلف استفاده شود.

پالایشگاه نفت یا پالایشگاه نفت یک کارخانه فرآیند صنعتی است که در آن نفت (نفت خام) به محصولات مفیدی مانند بنزین (بنزین)، سوخت دیزل، پایه آسفالت، روغن‌های کوره، نفت کوره، نفت سفید، گاز مایع و نفت تبدیل و تصفیه می‌شود. نفتا پالایشگاه‌های نفت مجتمع‌های صنعتی بزرگ و گسترده‌ای هستند که لوله‌های لوله‌کشی گسترده‌ای در سراسر آن جریان دارند و جریان‌هایی از سیالات را بین واحدهای بزرگ پردازش شیمیایی مانند ستون‌های تقطیر حمل می‌کنند. و همچنین تولید طیف وسیعی از سوخت و مواد پتروشیمی. پالایشگاه های نفت مجتمع های صنعتی بزرگ و گسترده ای هستند. آنها لوله کشی گسترده ای دارند که جریان های سیال را به واحدهای مختلف فرآوری مانند ستون های تقطیر به و از آن ها می برد. پالایشگاه های نفت از بسیاری جهات شبیه کارخانه های شیمیایی هستند.
پالایشگاه یک کارخانه فرآیند پیچیده است که در آن نفت خام به محصولات مفیدی مانند روغن های پایه، حلال ها، سوخت و سایر فرآورده های نفتی تبدیل می شود. کلمه پالایشگاه از کلمه لاتین fumus (دود) گرفته شده است و به فرآیندهای تقطیر اشاره دارد. پالایشگاه نفت یا پالایشگاه نفت یک کارخانه فرآیند صنعتی است که در آن نفت (نفت خام) به محصولات مفیدی مانند بنزین (بنزین)، سوخت دیزل، پایه آسفالت، روغن‌های کوره، نفت کوره، نفت سفید، گاز مایع و نفت تبدیل و تصفیه می‌شود. نفتا پالایشگاه‌های نفت معمولاً مجتمع‌های صنعتی بزرگ و وسیعی هستند که اغلب از واحدهای فرآیندی متعددی تشکیل شده‌اند (که در صنعت «قطار» نامیده می‌شوند).
پالایشگاه های نفت مجتمع های صنعتی بزرگ و گسترده ای هستند که نفت خام را به اشکال مختلف برای صنعت نفت پردازش می کنند. به طور معمول، این مجتمع‌ها دارای لوله‌کشی وسیعی هستند که در سراسر آن جریان دارند و جریان‌هایی از سیالات را بین واحدهای بزرگ پردازش شیمیایی مانند ستون‌های تقطیر حمل می‌کنند. پالایشگاه ها همچنین برای تولید محصولات جانبی از فرآوری مداوم نفت و شرکت پتروشیمی استفاده می شوند