معرفی انواع پمپ آب و تجهیزات استخری

  • Post published:نوامبر 27, 2022

انواع پمپ آب چگونه کار می‌کنند؟

انواع مختلفی از پمپ آب از جمله پمپ های جابجایی مثبت و پمپ های گریز از مرکز وجود دارد که خدمات یکسانی را ارائه می دهند، اما به روشی متفاوت عمل می کنند. مفهوم اصلی پمپ آب استفاده از یک موتور برای تبدیل انرژی دورانی یا انرژی جنبشی و تبدیل آن به انرژی برای حرکت سیال یا برای جریان سیال (انرژی هیدرودینامیکی) است.

پمپ آب گریز از مرکز

پمپ آب گریز از مرکز با یک پروانه کار می کنند، سیال از طریق پروانه چرخان وارد می شود و از طریق نیروی گریز از مرکز از طریق نوک پروانه به بیرون خارج می شود. این فرآیند باعث افزایش سرعت و فشار سیال می شود و آن را به سمت خروجی پمپ آب هدایت می کند.

پمپ آب جابجایی مثبت

پمپ آب جابجایی مثبت دارای یک حفره منبسط کننده در سمت مکش دستگاه و یک حفره جمع شونده در سمت تخلیه دستگاه است. پمپ آب به طور متناوب حفره را پر می کند و سپس مایع را با حجم ثابتی در هر چرخه بدون توجه به فشار اعمال شده یا سر پمپ آب جابجا می کند.

تفاوت انواع پمپ آب

با توجه به ارائه کاربردهای مشابه، تفاوت اصلی بین پمپ آب گریز از مرکز و پمپ آب جابجایی مثبت این است که پمپ های گریز از مرکز بسته به فشار نوع هد پمپ مورد استفاده در مقایسه با پمپ آب جابجایی مثبت می توانند جریان متفاوتی داشته باشند که می تواند جریان را بدون توجه به فشار سیستم یا فشار تغییر دهد. تفاوت مهم دیگر این است که وقتی جریان پمپ آب گریز از مرکز کاهش می یابد ویسکوزیته در مقایسه با پمپ جابجایی مثبت افزایش می یابد همانطور که وقتی جریان افزایش می یابد ویسکوزیته نیز افزایش می یابد.

تجهیزات استخر

دارندگان استخر برای نگهداری از استخر خود و لذت بردن از یک استخر تمیز نیاز به تجهیزات استخری زیادی دارند که در ادامه به بررسی چندتا از آنها می‌پردازیم.

انتخاب فیلتر مناسب

فیلتر استخر یکی از بایدهای تجهیزات استخری دارندگان استخر است. به طور کلی، هنگام انتخاب فیلتر مناسب برای آنها باید فاکتورهای زیادی را ارزیابی کرد، از جمله تنظیمات فعلی تجهیزات، میزان استفاده از استخر، بودجه اولیه راه اندازی، دانش جداسازی تجهیزات و تعهد زمانی آنها به نگهداری استخر.

دانستن مزایا و معایب هر فیلتر به شما امکان می دهد فیلتری را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما و استخر شما مطابقت دارد.

کیت تست آب

راز متعادل نگه داشتن آب استخر و استخری خوب، آزمایش منظم آب است (حدود دو یا سه بار در هفته باید این کار را انجام دهید). رعایت روال آزمایشات به شما کمک می کند مواد شیمیایی خود را متعادل نگه دارید، که نه تنها زندگی شما را آسان تر می کند، بلکه برای سطح استخر شما نیز مفید است.

اگر این مورد در یک استخر نادیده گرفته شود می‌تواند لکه‌ها و سایر نواقص را ایجاد کند، و هر چه مدت طولانی‌تر از آن غفلت کنید، بازگرداندن شیمی آب به سطح طبیعی دشوارتر خواهد بود.

ابزار پاک کن لکه استخر

در نهایت، هیچ کیت ابزار صاحب استخر بدون ابزار پاک کن کامل نخواهد بود. این لوازم برای از بین بردن لکه های سرسخت از سطح استخر شما بسیار مفید. برخی از کیت‌های ابزار استخر با سرهای قابل تعویض عرضه می‌شوند و می‌توانند بیشتر آنچه را که نیاز دارید را با یک خرید فراهم کنند.

تستر دیجیتالی استخر

اگر نمی‌خواهید از کیت تست استخر دستی استفاده کنید، یک تستر دیجیتالی استخر می‌تواند فرآیند را ساده‌تر کند. برخی از آنها حتی در استخر شما می مانند و می توانند از طریق یک برنامه تلفن همراه نظارت شوند. در حالی که تستر دیجیتالی استخر یک الزام مطلق نیست، می‌تواند نگهداری استخر شما را آسان‌تر کند، و اگر می‌خواهید سیستم استخر داخلی خود را خودکار کنید، ارتقای بسیار خوبی است.