معرفی انواعی از تجهیزات صنعتی

  • Post published:اکتبر 4, 2022

تجهیزات صنعتی برای هر صنعت مورد نیاز است. در هر کسب و کار و صنعت نیاز به وسایل، قطعات و محصولاتی است که به آنها تجهیزات صنعتی می‌گویند. در این مقاله به بررسی انواعی از تجهیزات صنعتی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

فیلتر شنی

اگر اغلب شنا می‌کنید، به تجهیزات استخر و فیلتر استخری نیاز خواهید داشت که در برابر استفاده مداوم مقاومت کند و بیشترین دوام را داشته باشد. فیلتر شنی انتخاب بهتری است زیرا نیازی به تعویض مکرر آن ندارید.

اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه هستید، فیلتر شنی یک انتخاب اقتصادی است. وقتی تصمیم به خرید فیلتر می‌گیرید، مطمئن شوید که انواع فیلترها و تجهیزات صنعتی را بررسی کرده و ببینید کدام یک برای استخر شما بهترین است. به خاطر داشته باشید که باید فیلتر مناسبی را انتخاب کنید که مناسب اندازه استخر شما باشد.

در ادامه چندین دلیل برای انتخاب یک فیلتر شنی از تجهیزات صنعتی مربوط به استخر را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

هر 5-10 سال یکبار تعویض می‌شود

در حالی که باید فیلترهای کارتریج را هر چند سال یکبار تعویض کنید، فقط باید هر 5 تا 10 سال یکبار فیلترهای شنی را تعویض کنید. این به این معنی است که کار کمتری برای شما انجام می شود و شما در هزینه خود صرفه جویی می کنید زیرا نیاز به تعویض آن کمتر دارید.

مقابله با جلبک ها آسان تر است

در حالی که جلبک ها می توانند به سرعت روی فیلترهای کارتریج جمع شوند، فیلترهای شنی می توانند آن را به طور موثرتر و آسان تر تمیز کنند. شما فقط باید تجهیزات صنعتی فیلتر را بشویید تا جلبک ها را پاک کنید.

سیستم تعمیر و نگهداری کم فیلتر شنی

فیلترهای شنی سیستم نگهداری پایینی دارند. برای حفظ فیلتر خود، آن را به طور مرتب شستشوی معکوس می دهید و در صورت نیاز ماسه را تعویض می کنید.

نصب آسان فیلتر شنی

فیلترهای شنی سیستم‌های ساده ای دارند که به راحتی نصب می‌شوند. فیلترهای شنی دارای کیت کامل هستند و معمولاً می‌توانید خودتان آنها را نصب کنید.

ترمومتر عقربه‌ای چیست؟

ترمومتر عقربه‌ای از یک سوزن در مقیاس دایره ای استفاده می کند که تغییرات دما را هنگام استفاده در سیستم عامل های خاص نشان می دهد. ترمومتر عقربه‌ای این ابزار دقیق از دو جزء اصلی تشکیل شده: سوزن و سنسور دما. سه نوع مختلف از ترمومتر عقربه‌ای وجود دارد که هر کدام به روش های متفاوتی کار می کنند که عبارتند از:

  1. بی متال
  2. مایع پر
  3. گاز فعال

ترمومتر عقربه‌ای بی متال

یک ترمومتر عقربه‌ای دو فلزی از فنر دو فلزی به عنوان سنسور دما استفاده می کند. فنر این تجهیزات صنعتی از دو فلز مختلف تشکیل شده است که به یکدیگر جوش داده شده اند. فلزاتی که در ترمومتر عقربه‌ای بی متال اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولاً مس، فولاد یا برنج هستند، اما یک فلز باید به حرارت کم و دیگری به حرارت زیاد حساس باشد.

هنگامی که ترمومتر عقربه‌ای گرم می شود، فلزات بر اساس نرخ انبساط حرارتی خود تغییر طول می‌دهند، سپس نوار دو فلزی مجبور می شود در جهت فلز با ضریب انبساط حرارتی پایین تر خم شود یا خم شود. این حرکت سپس سوزن را روی ترازو که دما را نشان می دهد منحرف می کند.

ترمومتر عقربه‌ای مایع پر Liquid filled

ترمومتر عقربه‌ای پر از مایع شامل یک قطعه مویرگی، سنسور دما و لوله بوردون است که سیستم‌های اندازه‌گیری آن با مایعی پر شده است که معمولاً الکل است، اما تجهیزات صنعتی قدیمی‌تر می‌توانستند قبل از ممنوعیت جیوه در اتحادیه اروپا با جیوه پر شوند.

هنگامی که ترمومتر عقربه‌ای در یک سیستم قرار می گیرد، گرما به مایع منتقل می‌شود و سپس منبسط می شود. این انبساط ستون مایع تجهیزات صنعتی ترمومتر عقربه‌ای را بالاتر از مویین فشار می دهد و فشار داخلی دماسنج را تغییر می دهد و سپس نشانگر را روی ترازو حرکت می دهد و دما را نشان می دهد.

ترمومتر عقربه‌ای گاز فعال Gas-actuated

با یک ترمومتر عقربه‌ای گازی، لوله مویرگی و بوردون همه با هم در یک واحد تجهیزات صنعتی قرار می‌گیرند و همچنین با یک گاز بی‌اثر مانند هلیوم، آرگون یا نیتروژن پر می‌شوند. ترمومتر عقربه‌ای گازی و ترمومتر عقربه‌ای پر از مایع رفتار یکسانی دارند. این فشار داخل تجهیزات صنعتی دماسنج است که نشانگر را برای نشان دادن دما حرکت می‌دهد.

نصب سیستم بوستر پمپ

یک سیستم بوستر پمپ باید در مکانی با تهویه مناسب، خشک و عاری از یخبندان نصب شود، ترجیحاً مکانی که به راحتی در دسترس باشد. موارد زیر نیز مهم است:

  • بوستر پمپ نیاز به اتصال زمین دارد
  • بوستر پمپ باید در یک موقعیت مرتفع قرار گیرد، به این معنی که روی زمین نباشد
  • ورودی سیستم تجهیزات صنعتی بوستر پمپ باید دارای شیر اطمینان باشد
  • شیر اطمینان باید مجهز به فیلتر باشد (که باید مرتباً تمیز شود)

لوله های آبرسانی بوستر پمپ با قطعات مخصوص پی وی سی یا برنجی متصل می شوند که در یک طرف دارای قسمت درج و از طرف دیگر قسمت نازل پیچ دار می باشد. اگر سیستم بوستر پمپ در فضای باز قرار می گیرد، توصیه می کنیم از قطعات اتصال برنجی استفاده کنید.