بوستر پمپ استخر و منبع انبساط و منبع تحت فشار

  • Post published:سپتامبر 6, 2022

بوستر پمپ استخر

به عنوان صاحب استخر، اگر اولین بار است که استخر دارید، بوستر پمپ استخر ممکن است برای شما غریبه به نظر برسد. حتی اگر مدت زیادی است که مالک استخر هستید، ممکن است ندانید که پمپ تقویت کننده برای چیست و آیا باید برای استخر خود یکی تهیه کنید یا خیر.

در اصل، بوستر پمپ استخر یک پمپ اضافی برای افزایش فشار آب در سیستم لوله کشی استخر است. بوستر پمپ ها را می‌توان برای چندین کاربرد در استخر مورد استفاده قرار داد و معمولاً برای تامین فشار اضافی مورد نیاز برای کار با پاک کننده های فشار قوی سمت استخر استفاده می شود. پاک کننده های فشاری که به فشار 15 تا 17 PSI نیاز دارند معمولاً به بوستر پمپ نیاز ندارند در حالی که پاک کننده هایی که به 30 PSI نیاز دارند به بوستر پمپ نیاز دارند.

بوستر پمپ استخر چیست؟

بوستر پمپ استخر بسیار شبیه پمپ معمولی است که برای تغذیه سیستم فیلتراسیون استخر شما استفاده می‌شود. آب را پمپاژ می‌کند اما کمی متفاوت عمل می‌کند و فشار بسیار بالاتری را در خروجی برگشت استخر ایجاد می‌کند.

تفاوت بین پمپ فیلتر و بوستر پمپ ابتدا در این است که بوستر پمپ در بین خطوط برگشت فیلتر و جت‌های استخر لوله می شود. بوستر پمپ آب را از فیلتر می گیرد (پس از فیلتر شدن) سپس آن را به استخر برمی‌گرداند.

تفاوت کلیدی دیگر این است که میزان فشار تولید شده توسط یک بوستر پمپ بسیار بیشتر از یک پمپ استخر معمولی است. سپس از این فشار بالا می‌توان برای تامین انرژی پاک کننده های استخر فشار قوی استفاده کرد – که می تواند در تمیز کردن استخر شما موثرتر از پاک کننده های معمولی فشار ضعیف یا پاک کننده های مکش باشد. و در نهایت یک بوستر پمپ سبد صافی ندارد. بنابراین مهم است که سیستم فیلتراسیون شما به درستی کار کند.

منبع تحت فشار
منبع تحت فشار

منبع انبساط و منبع تحت فشار

اغلب مردم منبع تحت فشار را با منبع انبساط اشتباه می‌گیرند. اما این دو تانک متفاوت هستند و عملکردهای متفاوتی را انجام می دهند.

از آنجایی که هر دو برای سیستم لوله کشی منزل شما ضروری هستند، باید تفاوت های آنها را درک کنید.

منبع انبساط چیست؟

منبع انبساط مخزن کوچکتری است که بر روی لوله های بالای سیستم آبگرمکن منزل شما نصب می‌شود. کار اصلی این ظرف کمک به مهار فشار آب ناشی از این واقعیت است که آب هنگام گرم شدن منبسط می‌شود.

بدون منبع انبساط، آب داغ در بخاری باعث افزایش فشار می‌شود. این فشار می‌تواند با تأثیر بر لوله ها، شیرها، اتصالات یا آبگرمکن به سیستم لوله کشی آسیب برساند.

انبساط حرارتی چندین بار در روز اتفاق می افتد، بسته به استفاده از آب گرم خانه شما. انبساط به این دلیل رخ می‌دهد که آب غیر قابل تراکم است، بنابراین گرمایش منجر به افزایش حجم آب می‌شود. منبع انبساط فشار را جذب می‌کند، بنابراین هرگونه فشار وارده بر سیستم لوله کشی شما را از بین می‌برد.

منبع تحت فشار چیست؟

منبع تحت فشار به مخزن فایبرگلاس یا فلزی اطلاق می‌شود که به سیستم لوله کشی خانه متصل است و فشار آب را کنترل می کند. این به حفظ فشار آب در یک سطح ثابت کمک می کند و هنگامی که پمپ خاموش است، جریان ثابتی از آب را به خانه شما ارائه می دهد.

اساساً منبع تحت فشار آب منبع چاه را نگه می دارد و آن را با فشار صحیح به خانه می رساند. همچنین حاوی هوای فشرده است که برای اعمال نیرو به آب استفاده می شود.

پمپ آب بدون منبع تحت فشار روشن و خاموش می‌شود. این اثر باعث مشکلات می‌شود و در نتیجه طول عمر پمپ را کوتاه می‌کند. نصب منبع انبساط آسانتر از منبع تحت فشار است. این تفاوت عمدتاً به دلیل پیچیدگی های مربوط به سیستم های مخزن تحت فشار است.